BIP

Wycieczka Trójmiasto

W ramach projektu Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” „Razem dla Edukacji” – „Rodzina Polonijna” w dniach 10 – 15 czerwca 2019 roku uczniowie naszej szkoły razem z kolegami z koleżankami z Ukrainy byli na wycieczce w Warszawie, Toruniu i Trójmieście. Opiekunami i realizatorami projektu byli Aneta Hryniewicka, Barbara Żurek i Wojciech Szulc. Na darmowy wyjazd zostali wybrani najlepsi z najlepszych, to znaczy uczniowie z najwyższą średnią ocen oraz działający społecznie na rzecz szkoły. Jak się okazało warto było ciężko pracować, by potem cieszyć się urokami naszego wybrzeża. Podróż zaczęliśmy od stolicy i mimo upałów dzielnie zwiedzaliśmy miejsca pamięci głównie związane z walkami o wolność naszego kraju, byliśmy tez w Centrum Nauki Kopernik. Do Torunia pojechaliśmy już razem z uczniami z Ukrainy ze szkoły w Uładówce niedaleko Winnicy. Na początek nieśmiało przełamywaliśmy lody, a po pięciu dniach było trudno się rozstać . Szczególnie najmłodsze Ukrainki zaskarbiły nasze uczucia. Trójmiasto wywarło na wszystkich duże wrażenie. Były stałe punkty do zobaczenia: Skwer Kościuszki z okrętem Błyskawica, Darem Pomorza i oceanarium w Gdyni, starówka w Gdańsku. Mieliśmy też możliwość zabawić się w naukowców w Hewelianum i poznać prawa rządzące przyrodą, chemią i fizyką. Z Góry Gradowej podziwialiśmy piękną panoramę Gdańska .Ostatni dzień nad morzem spędziliśmy w iście wakacyjnym nastroju. Był rejs statkiem, spacer po słynnym molu i Monciaku no i plażowanie. Poczuliśmy się jak na wakacjach. Niestety następnego dnia musieliśmy wracać do rzeczywistości Podlasia no i obowiązków szkolnych. Od poniedziałku zaczęły się egzaminy zawodowe ale na wycieczce byli najlepsi, więc zdadzą je na pewno. W Warszawie był jeszcze pożegnalny obiad, podziękowania, drobne upominki, no i łzy rozpaczy nie tylko z powodu najmłodszych Ukrainek ale też i tych starszych. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia wycieczka w tak wspaniałym gronie.

więcej zdjęć

dzień 1

dzień 2

dzień 3

dzień 4

dzień 5