Facebook
BIP

Projekty edukacyjne

W związku z udziałem w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa w listopadzie i grudniu wszystkie klasy w szkole wzięły udział następujących w projektach edukacyjnych:

Klasy I

,,Tablica cytatów”

 Każdy uczeń korzystając z wybranej przez siebie książki spośród pozycji zakupionych w ramach uczestnictwa w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa miał za zadanie wybrać najbardziej podobający mu się cytat, zapisać go na tablicy w klasie, a także opowiedzieć dlaczego wybrał właśnie ten cytat, z jakiej książki pochodzi oraz czyjego autorstwa jest książka.

Klasy II

,,Historie z Podlasia”

Uczniowie korzystając z książek zakupionych w związku z udziałem w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa stworzyli w grupach dowolną techniką plastyczną prace w formacie A3 dotyczące wybranych z książek sytuacji związanych z Podlasiem. Najpiękniejsze prace zostały zaprezentowane na stronie internetowej szkoły.

Klasy III

,,Piszemy notatki biograficzne i dyskutujemy o bohaterach walczących o niepodległość Polski”

 Po zapoznaniu uczniów o tym jakie elementy powinna zawierać notatka biograficzna ich celem było napisanie jej w grupach. Dotyczyła wybranego bohatera walczącego o niepodległość Polski i została opracowana na podstawie książek zakupionych w ramach udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Przedstawiciel każdej z grup przeczytał stworzoną notatkę biograficzną pozostałym uczniom i nauczycielowi. Odbyła się również dyskusja na temat cech wyróżniających postawy przedstawionych bohaterów oraz wartości jakie im przyświecały w walce o niepodległość Polski.

Klasy IV

,,I i II wojna światowa –  tworzymy kalendarium wydarzeń”

Celem uczniów było stworzenie w grupach podzielonych na etapy kalendariów dotyczących przebiegu I i II wojny światowej w Polsce na podstawie książek zakupionych w ramach udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Kalendaria wybrane przez nauczyciela bibliotekarza zostały umieszczone na stronie internetowej szkoły.

Klasy V

,,Twórczość współczesnych polskich pisarzy w pytaniach i odpowiedziach”

 Uczniowie korzystając z otrzymanych książek współczesnych polskich pisarzy zakupionych w związku z udziałem w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa mieli za zadanie stworzyć w grupach testy składające się z 15 pytań zamkniętych i otwartych dotyczących postaci i sytuacji znajdujących się we wskazanych przez nich fragmentach książek, a także stworzyć do nich klucze odpowiedzi. Następnie przygotowane testy będą rozwiązywali uczniowie klas młodszych.